Tidsfrister penger og prioriteringer

Tidsfrister penger og prioriteringer

Jeg har hørt om helvetesuka, men hvorfor er ikke Januar definert som helvetesmåneden en gang for alle? Eller for å være mer presis, Januar, februar og mars kunne alle sammen gå inn i den kategorien. Så har vi plassert dem der de hører hjemme, en gang for alltid. Et nytt år og hånd i hånd inn i helvetsmånedene som ligger der på rekke og rad for å ta i mot deg.  Det positive er at det er 28 dager i februar. Snakk om lykke! Det betyr i det minste korte tid mellom lønningene. 

Hvem er det som har funnet på at absolutt alt skal rapporteres innenfor disse månedene, det skal regnskapsrapporteres, og budsjetter skal leveres. Sirlige skriftelige rapporter skal fortsatt trykkes ut i fire eksemplarer og sendes pr post (!) til oppdragsgiver innen 1. Mars. Hadde det enda bare vært 1. Mars da, men neida alle det er mulig og rapportere til velger sin egen unike rapporteringsdato. På et tidspunkt da (samme tidspunkt som i fjor på samme tid) kommer mitt blonde hode så langt at jeg skjønner at jeg må sette ned en lang liste for å holde styr på alle tidsfristene. For å kunne prioritere og rekke å levere riktig rapport til riktig sted på rett tid. Og de rette søknadene i 5 eksemplarer til rett sted til rett tid, som igjen avler nye rapporter..

Hvis noen lurer. Ja, det var nøyaktig samme tid i fjor, men når jeg teller etter har det visst dukket opp enda noen flere tidsfrister, siden i fjor på samme tid. Det merkelige er at det alltid er noen (av type overordnet karakter) som mener at akkurat den saken haster ekstra mye og helst skulle vært ferdig i går, men de som mener noe om det pleier å ha sin egen unike mening. Totalen blir dermed at alt skulle vært ferdig i går.

Et synlig tegn på at det ikke bare er meg i denne verden som driver den slags aktivitet på dette tidspunktet er postkassa.  Der kommer de gule, og rosa med vindu på i fullt monn… Og er du riktig uheldig så får du de adressert fra Sopranos mafiaen. Regningene. Årsoppgjør meg her og der, og avregninger. Avregninger liksom.. Hva slags ord er det? Regninger er greit å forholde seg til, de kommer og må betales og kunne således hete påregninger. Men avregninger burde det ikke da være meg som ble regnet av, og dermed fikk penger isteden??  I Itillegg sier avregningen at jeg alltid har brukt mer av noe enn året før, den er alltid enig med seg selv om det. 

Hjemme venter forsikringsselskapet, dørselgerne, alarmselgerne. Start et nytt år med å forsikre deg bedre. Lev trygt inn i det nye året, svar innen 1. Mars så får du det beste tilbudet. Sukk.

Begynne før? Hørte jeg noen sa det? Altså desember er Kosemåneden, og man blander da ikke kosemåneder og helvetesmåneder. Iallfall ikke i min enkle hjerne.

11 thoughts on “Tidsfrister penger og prioriteringer

  1. Jeg tror frøet mitt er skapt som bøllefrø, den lille jævelen. Må bare få igang kameraet her igjen, så får jeg starte mammablogg og håpe på sterk populæritet. Ungen blir med, he he 🙂

Legg igjen en kommentar

