Tyvtitt på ultralyd

Tyvtitt på ultralyd

Tyvtitten kjennes som å få et glimt av et under, å få smugkikke på en fantastisk gave lenge før gaveutdelingen. Du skulle visst du, lille menneske, at vi satt der og så på deg. Vi så hjertet dunke taktfast og fort. De forklarte, pekte og målte og funnet bra nok for dine 20 uker. Vi så deg veive med armene, og jeg tenkte at du vinka til oss, som for å fortelle at du hadde det bra.

Et lite menneske, et lite under, en liten gavepakke enda så uferdig for utenforverden. Du må vokse og bli stor, stor nok til å ta utenforverden med storm med øyne som så vi igjen kan se et glimt av evigheten.

Mens vi venter har minstemann sagt at fram til du blir stor så heter du kosetrollet, når du blir stor nok kan det nok hende du skal få et annet navn. Din største storebror funderer på hvordan maten din smaker gjennom navlestrengen og om du kommer til å like alt som mammaen din spiser med en gang. 6 åringen ler seg skakk på ekte seksåringvis bare vi nevner at du skal få pupp når du kommer ut, og ordet bæsjebleie gir nye latteranfall.  Vi har sett på ultralydbilder av storebrødrene dine, og nyfødtbilder med rare navler. Nysgjerrigheten for hvor og hvordan du kommer ut ser enda ikke ut til å være stilnet, og legger opp til flere forklarende samtaler.

Voks og bli stor, du lille under. Familien din venter på en liten prinsesse…

22 thoughts on “Tyvtitt på ultralyd

  1. *snufs* Så herlig 🙂 Det er et under, hver gang.. Kjenner selv at jeg er ferdig med denne tiden, men blir berørt for det 🙂

      • hehe det er ikke plass til flere i leilghete som vi akkurat har kjøpt og min kjære mann er 10 år eldre enn meg og har en datter på 18, så her er det snart «snitt, snitt» 😀 Så jo..det er endelig 🙂

  2. Ei prinsesse…så vakkert du skriver Grete. Sitter på jobb og skal holde foreldremøte om kort tid, men dette var jo bare vakkert. Klem!

  3. Fantastisk,nydelig skrevet. Fikk klump i halsen og tårer i øynene! Så gøy m ei prinsesse!

  4. Gaaaahhhh…….awww, dette er bare så rørende vakkert. Jeg er så ❤ glad for dere!

  5. Fantastisk! Du skriver det så nydelig at tårene triller. Enda en å være glad! Jeg gleder meg, gleder meg til å passe den lille. Det hun ikke vet er at hun er så inderlig velkommen i familien vår!! Hun skal nok få merke det!!

  6. Næmmen….nå er det altfor lenge siden jeg kikket innom deg, ser jeg:

    Nydelig skrevet og beskrevet, Grete!
    Barn og fødsel er en fantasisk gave og et under jeg aldri slutter å bli forundret over.

    *Nesten* så det rykker litt i eggstokkene her 🙂

    *god klem*

    • Takk for det, Maria!

      Det er helt spesielt og en unik muligjet, en eneste stor lykkeboble i seg selv..

      Klem tilbake 🙂

Legg igjen en kommentar

